
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji
W tym roku, w dniach 17 – 24. 10. 2017 r. nasza szkoła włączyła się w obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji. Działania podejmowane w bieżącym roku skierowane były do uczniów, nauczycieli i rodziców. Ich celem było poszerzenie wiedzy na temat objawów dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, oraz podsunięcie rodzicom i nauczycielom wskazówek do pracy z dziećmi mającymi specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Organizacją i koordynacją przedsięwzięcia zajmowała się pani pedagog Justyna Goleń przy współpracy z nauczycielami. W ramach tego wydarzenia w szkole wiele się działo. Patronem obchodów był H. Ch. Andersen.
- W trakcie trwania Tygodnia Świadomości Dysleksji czytano baśni Andersena – sławnego baśniopisarza z dysleksją w świetlicy szkolnej;
- Wychowawcy klas czytali z dziećmi wybrane baśni Andersena podczas zajęć wychowawczych;
- Na podstawie odczytanych baśni, w klasach młodszych na zajęciach z wychowawcą powstawały prace plastyczne oddające wartości płynące z lektury;
- Trwała akcja „Dzieci czytają dzieciom”, podczas której uczniowie wszystkich klas mieli okazję wysłuchać baśni H. Ch. Andersena, czytanych przez starsze koleżanki i kolegów z kl. VI i VII. Uczniowie: Ola Haraszna, Amelia Drewniak, Aleksandra Kołacińska, Kuba Gąsiorowski i Mikołaj Marud zapoznali klasy I-VII z następującymi baśniami: „Stokrotka”, „Świniopas”, „Calineczka”, „Królowa Śniegu”;
- Opracowano gazetkę tematyczną przedstawiającą postacie znanych osób, które dotknął problem dysleksji;
- Zorganizowano „Dzień baśniowych bohaterów”. W tym dniu dzieci z klas I-III przebrały się za ulubionych bohaterów z baśni i zaprezentowały swoje stroje;
- Odbył się konkurs dla uczniów klas II-III pt. „Mistrz przepisywania”. Zadaniem uczniów było przepisanie z tablicy przygotowanego tekstu. Był to fragment baśni Andersena pt. „Stokrotka”. Aby zyskać miano szkolnego mistrza przepisywania należało przepisać tekst bezbłędnie.
W tym roku mistrzami przepisywania zostali następujący uczniowie:
Aleksandra Gąsiorowska kl. II
Hubert Olszak kl. III
Kamil Drewniak kl. III
- Dla uczniów klas III-V odbył się konkurs literacki pt. „Jesienna rymowanka”. Zadaniem uczestników konkursu było ułożenie rymowanego wiersza o tematyce związanej z jesienią.
Laureatami konkursu zostali:
I miejsce: Wiktoria Witek kl. IV
II miejsce: Aleksandra Misztal kl. III
III miejsce: Kacper Tomczyk kl. III
Wyróżnieni uczniowie to:
Natalia Kucharska kl. V
Rafał Winiarski kl. III
Maja Królak kl. III
Zofia Szewczyk kl. III
- Na szkolnym korytarzu pojawiła się gazetka z najlepszymi pracami uczestników konkursu „Jesienna rymowanka”;
- Na stronie internetowej szkoły zamieszczono informacje na temat dysleksji oraz wskazówki dla rodziców i nauczycieli dotyczące pracy z dzieckiem dyslektycznym;
- Na tablicy ogłoszeń wywieszona została informacja dla rodziców odnośnie oferty badań w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej;
- Rodzice zainteresowani problemem dysleksji mieli możliwość konsultacji
z pedagogiem szkolnym.
Wszystkie podjęte w szkole działania, spotkały się z dużym zainteresowaniem. Wszyscy świetnie się bawili. Nasz Tydzień Świadomości Dysleksji zakończył się rozdaniem nagród i dyplomów dla zwycięzców konkursów. Serdecznie gratulujemy!