Szkoła Podstawowa w Pukininie

Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa w Pukininie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.sppukinin.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Niektóre materiały video nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.
  • Niektóre załączniki udostępniane na stronie WWW nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych.
  • Niektóre linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiadają go wcale. Wykryto również wiele takich samych linków z różnym kontekstem.

Nadmierne koszty:

  • Brak informacji.

Treści nieobjęte przepisami:

  • Brak informacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Lilla Błaszczyk , adres e-mail: dyrektor@sppukinin.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 600 810 279 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Lilla Błaszczyk
  • Pukinin 39, 96-200 Rawa Mazowiecka
  • dyrektor@sppukinin.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Budynek posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnościami, szklane drzwi i ściany są oznaczone kontrastową taśmą, w budynku znajduje się dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków:

Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej, wschodniej i zachodniej. Istnieją cztery wejścia dostępne dla uczniów i rodziców, dwa dostępne tylko dla personelu. Wszystkie wejścia pozbawione są barier architektonicznych, znajdują się na poziomie gruntu. Istnieje jeszcze jedno wejście od strony wschodniej prowadzące wprost na dziedziniec szkoły i plac zabaw - też bez barier oraz od strony zachodniej - wyjście ewakuacyjne - z jednym stopniem. W przedsionku szkoły zainstalowano tablicę informacyjną, która wskazuje układ pomieszczeń wraz z numerami.

Dostosowanie korytarzy:

W starej części szkoły istnieje jedna kondygnacja, na której zlokalizowane są cztery sale lekcyjne, korytarz i toalety. Korytarz ten połączony jest łącznikiem z nową częścią budynku. W łączniku znajdują się schody oraz winda dla osób z niepełnosprawnościami. Nowa część szkoły to budynek dwukondygnacyjny. Na parterze znajdują się dwie sale lekcyjne, sekretariat, szatnie, sala gimnastyczna, dwie sale przedszkolne, gabinet terapii, toalety, zaplecze przedszkola. Cały parter jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach, bez barier architektonicznych, bez progów, z toaletami dostosowanymi dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie schodów:

W starej części szkoły istnieje jedna kondygnacja, na której zlokalizowane są cztery sale lekcyjne, korytarz i toalety. Korytarz ten połączony jest łącznikiem z nową częścią budynku. W łączniku znajdują się schody oraz winda dla osób z niepełnosprawnościami. Nowa część szkoły to budynek dwukondygnacyjny. Na parterze znajdują się dwie sale lekcyjne, sekretariat, szatnie, sala gimnastyczna, dwie sale przedszkolne, gabinet terapii, toalety, zaplecze przedszkola. Cały parter jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach, bez barier architektonicznych, bez progów, z toaletami dostosowanymi dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wind:

Budynek posiada windę między dwoma skrzydłami ulokowanymi na różnych poziomach.

Dostępność pochylni:

Budynek nie jest wyposażony w pochylnie.

Dostępność platform:

Budynek nie jest wyposażony w platformy.

Dostępność tyflomap:

Budynek nie jest wyposażony w tyflomapy.

Dostosowanie parkingów:

Przed budynkiem znajduje się duży parking z miejscami dla osób niepełnosprawnych, w pobliżu wejścia do szkoły na tym samym poziomie bez progów, schodów. Jest również możliwość podjechania pod same drzwi budynku - tylko po uzgodnieniu.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku i wszystkich jego pomieszeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku można skorzystać z pomocy komunikcyjno-informacyjnej. Tłumacz języka migowego nie jest dostępny.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma dostępnego tłumacza języka migowego.

Dostępność informacji głosowych:

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z pętli indukcyjnych.