TYDZIEŃ EKOLOGII
TYDZIEŃ EKOLOGII W NASZEJ SZKOLE
„Każdemu sercu bliska, ochrona środowiska”
Termin: 20 – 24 kwietnia 2015 r.
Cele:
- Rozumienie znaczenia ekologii dla rozwoju świata i ludzkości,
- Wdrażanie działań ekologicznych w codziennym życiu,
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodą i dbaniem o środowisko,
- Kształtowanie postaw proekologicznych i prospołecznych,
- Budowanie odpowiedzialności o środowisko, w którym żyjemy.
Program tygodnia
W każdym dniu uczniowie ubierają się na inny kolor (kolor dnia)
Poniedziałek - 20 kwietnia
Dzień czystości (kolor niebieski) uczniowie do szkoły ubierają się na niebiesko.
- Sprzątanie terenu wokół szkoły klasy O – III i klasy IV – VI z wychowawcami.
Rozdanie uczniom worków na śmieci, rękawiczek i podział okolicy do sprzątania na poszczególne klasy. Zgłoszenie śmieci do zabrania.
Wtorek – 21 kwietnia
Dzień zdrowia (kolor biały) uczniowie ubierają się na kolor biały
Klasy O – III przygotowują ekologiczne i zdrowe kanapki, natomiast klasy IV – VI wykonują surówki i sałatki (propagując zdrowe odżywianie).
Środa - 22 kwietnia
Dzień Ziemi (kolor zielony) uczniowie ubierają się na kolor zielony.
Program artystyczny: występ klas I – II z krótką scenką, piosenki, wiersze i przedstawienie „Wilk – ekolog”
Rozmowy w klasach na temat ochrony środowiska
Czwartek - 23 kwietnia
Dzień Słońca (kolor żółty) uczniowie ubierają się na kolor żółty.
Układanie w klasach IV – VI wierszy i rymowanek na tematy ekologiczne.
Uczniowie w klasach losują zagadnienia i objaśniają – co kryje się pod poszczególnymi hasłami:
1.Z czym iść po zakupy?
2. Zwierzę nie jest rzeczą.
3. Drzewo - mój przyjaciel.
4. Baterie zbieramy- środowisku pomagamy.
5. Nie wypalaj traw.
6. Nie kupuję produktów wielokrotnie opakowanych.
7. Co to jest recykling?
8. Nawet małe dzieci, segregują śmieci.
9. Puszki każdy zbierać może....
W klasach 0 – III dzieci wykonują prace plastyczne na tematy:
- jak dbać o środowisko,
- jak segregować śmieci
i inne.
Piątek – 24 kwietnia
Dzień przyjaźni z przyrodą (kolor czerwony, mogą być elementy różnobarwne)
Uczniowie klas IV – VI wychodzą na zajęcia w terenie i prowadzą obserwacje owadów i roślin przy pomocy pudełek z lupami. Wykonują również zdjęcia ciekawych obiektów przyrodniczych.
Uczniowie klas młodszych również prowadzą obserwacje terenowe przy użyciu lup i pudełek z lupami.
Podsumowanie w klasach i wystawa prac plastycznych